Дискриминация при връщане към работа от офис
Публикувано на: 11 Окт 2023, 17:19
Здравейте,
Работя в сравнително голяма компания, като от 2020г Ковид пандемията насам всички работят от вкъщи.
След няколко неуспешни опита фирмата да върне за 2 дни от седмицата служителите в офиса, в началото на 2023г управата бяха взели решение, че няма да се връщат служителите в офисите. Даже се разтрогнаха наемите на 2-3 от етажите в бизнес сградата.
Наскоро обаче настроенията "по високите етажи" са се променили, и ни информираха, че държат служителите да се върнат в офисите за поне 3/5 работни дни от работната седмица.
Към изявлението към служителите са приложили и FAQ документ, който уж има за цел да разясни всякакви въпроси, които могат да изникнат свързани с промяната, като едната от точките е меко казано скандална, и дискриминираща хората, по отношение на това "адресна регистрация".
Въпросната точка гласи, че ако даден служител живее на до 35км от офиса в София, то готвените промени важат за него, и този служител ще трябва да подпише анекс към договора, който узаконява въпросната промяна.
Ако обаче друг служител живее (и работи) на разстояние над 35км от София, то въпросните промени не го засягат, и той ще подпише друг анекс, който ще гласи, че този служител работи "от разстояние".
Такъв тип разделение ми се струва леко дискриминиращ, и не съм сигурен до колко е и законен.
Имайки предвид, че след почти 4 години "работа от вкъщи" не изгарям от желание да се връщам към офисна среда (по ред причини), имам ли правни основания да протестирам, и реално някакво решение на този казус? (освен напускане естествено).
Благодаря предварително.
Работя в сравнително голяма компания, като от 2020г Ковид пандемията насам всички работят от вкъщи.
След няколко неуспешни опита фирмата да върне за 2 дни от седмицата служителите в офиса, в началото на 2023г управата бяха взели решение, че няма да се връщат служителите в офисите. Даже се разтрогнаха наемите на 2-3 от етажите в бизнес сградата.
Наскоро обаче настроенията "по високите етажи" са се променили, и ни информираха, че държат служителите да се върнат в офисите за поне 3/5 работни дни от работната седмица.
Към изявлението към служителите са приложили и FAQ документ, който уж има за цел да разясни всякакви въпроси, които могат да изникнат свързани с промяната, като едната от точките е меко казано скандална, и дискриминираща хората, по отношение на това "адресна регистрация".
Въпросната точка гласи, че ако даден служител живее на до 35км от офиса в София, то готвените промени важат за него, и този служител ще трябва да подпише анекс към договора, който узаконява въпросната промяна.
Ако обаче друг служител живее (и работи) на разстояние над 35км от София, то въпросните промени не го засягат, и той ще подпише друг анекс, който ще гласи, че този служител работи "от разстояние".
Такъв тип разделение ми се струва леко дискриминиращ, и не съм сигурен до колко е и законен.
Имайки предвид, че след почти 4 години "работа от вкъщи" не изгарям от желание да се връщам към офисна среда (по ред причини), имам ли правни основания да протестирам, и реално някакво решение на този казус? (освен напускане естествено).
Благодаря предварително.