Страница 1 от 1

Финансова отчетност след изповядване на сделка при нотариус!

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2012, 17:55
от mnemic
Каква трябва да бъде финансовата отчетност след изповядването на сделка при нотариус?
В моя случай изповядването беше на сделка за покупко-продажба на поземлен имот (парцел) .Аз като купувач не получих никакъв документ ( касова бележка или др.) от нотариуса след изповядването на сделката за парите които им платих, относно местния данък и за вписване в Агенцията по вписванията, които трябва да се платят.
Има ли риск за мен при положение, че ми откажат да ми издадат такъв документ ?
Благодаря предварително за отговорите!

Re: Финансова отчетност след изповядване на сделка при нотар

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2012, 18:21
от vdggbg
Обикновено тези документи се дават на купувача заедно с вписания нотариален акт, а не при самото изповядане на сделката. Ако вече имате вписан акт, но нямате тия неща - значи нотариусът е много разсеян, да не кажа друго.

Re: Финансова отчетност след изповядване на сделка при нотар

МнениеПубликувано на: 13 Дек 2012, 20:47
от ngd2000
Здравейте,

И аз в момента изпитвам подобни затруднения. Казха ми че ще получа сметките като взема нот.акт. Тъй като не отидох лично те са дали някъква сметка която не пасва на направените разходи(да не говорим че местния данък ми изглежда наполовина платен). Губят се към 50% от парите. Кажете как се процедира в такива случай. Сумите съвсем не са малки и е правилно да получим документ за тях.

Благодаря.

Re: Финансова отчетност след изповядване на сделка при нотар

МнениеПубликувано на: 17 Дек 2012, 12:37
от bojdimov
Преди да отговоря искам да разясня възможните такси, който един Нотариус може да събере. Нотариуса събира нотариална такса (за извършените нотариални действия, също така, ако е изготвил документите може да събере такса и за изготвянето на Нотариалния акт ((включително и проекто Нотариален акт)), както и за консултации с него), такса за вписване към Агенция по Вписвания, местен данък към съответната община, справка на документ за самоличност към МВР. Това са най - общо таксите, които ще ви бъдат събрани при покупко-продажба на недвижим имот. Относно финансовата отчетност непосредствено след на сключване на сделката, Нотариуса може единствено да представи документ за събраните от него такси (нотариалните), останалите отчетни документи идват най - често с получаването на Нотариалния акт, тъй като след като Нотариуса събере таксите той трябва да ги плати в съответните учреждения, там да му бъде издаден документ и тогава той да Ви го предостави. За риск можем да говорим, ако Нотариуса престъпи или наруши задълженията си по закона, за което той носи наказателна, имуществена и/или дисциплинарна отговорност, което е малко вероятно. Нотариуса не може да ви откаже да издаде документ за събраните такси. Относно случая на ngd2000 не се срамувайте да се обърнете директно с въпрос към Нотариуса относно това, може да е налице и грешка. Ако е така и всичко се оправи вие сте помогнали не само на вас, но и на Нотариуса за чисто данъчно минало.