начало

ЕСПЧ: Дисциплинарните съдилища на адвокатурата отговарят на изискванията за независимост и безпристрастност ЕСПЧ: Дисциплинарните съдилища на адвокатурата отговарят на изискванията за независимост и безпристрастност

казус между Входмениджър и собственик на жилище

Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот natnikol2 » 31 Авг 2022, 10:02

Здравейте, при следният казус бих искала компетентно мнение , какво да направя в случая?

Съвсем накратко представям казуса:
. При доброволно допускане в имота ни е отстранена повредата, от представител на техник на ВИК ремонтни дейности изпратено от Вход Мениджър след нашето съгласие за такава намеса, Не бе издадена фактура и касов бон, за извършената ремонтна дейност, при въпроса ми защо, получих отговор, че лицето не е фирма, работи на частно събота и неделя, и ако издава касов бон сумата ще бъде с ДДС. Не предложи издаване на фактура и касов бон за извършената ремонтна дейност!
2, Как така се изпраща за ремонт от Ваша страна частно лице , а не фирма да отстрани авария, същото не издава фактура за извършена дейност, Ако теча не беше от апартаментите , а от общата част на блока, как щеше да бъде издадена фактура за ремонтната дейност и осчетоводена от Ваша страна като разход?

отговор на Вход Мениджър:
. През неработно време запитвания от клиенти се обработват от дежурни екипи. В случая сме ангажирали подизпълител, които е бил свободен да реаргира в кратки срокове
Така или иначе ако нещо е заплатено на място на подизпълнителя, ние ще възстановим сумата по удобен за вас начин, особено ако се касае за обща част. Относно платежен документ - ако не е издаден такъв или искате да бъде с включено ДДС, то ще се свържем с подизпълнителя и ще изискаме такъв.
2. При ремонт на общи части обикновено реаргираме с наша дъщерна фирма за ВиК услуги - Ремонт Мениджър, но тя няма аваийна група. Така или иначе няма законово изискване за вид на платежен документ за да може да се признае даден разход, направен за общи нужди. Етажната собственост като субект на правото и счетоводоството не е юридическо лице, така че няма изисквания за воденето на "счетоводството" във входа.
Последна промяна natnikol2 на 31 Авг 2022, 12:00, променена общо 2 пъти
natnikol2
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 01 Сеп 2011, 13:05

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот ivanov_p » 31 Авг 2022, 10:43

Това го сведете до няколко изречения, няма кой да чете фермани.
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 4530
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот guest1 » 31 Авг 2022, 13:14

Най-добре задайте същите въпроси в местната териториална дирекция на Национална агенция за приходите.
Ще проявят интерес.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2385
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот pitasht » 15 Дек 2022, 17:11

Това е най-малкият им проблеми хихи.
Принципно нямат задължение за фактура, могат да платят и на ФЛ с касов ордер.
Всяко плащане обаче по закон трябва да е прието на общо събрание и ако е по спешност одобрено впоследствие от ОС - тук яко се дънят.

Излизат с някакви мотиви - то суми до 200 лева или до колкото им изнася не се одобряват от ОС, не е вярно - всички разходи извън обичайните - ток вода, асансьорна поддръжка минават през ОС.

Съвет: бързо ги сменяйте, с тия оправия няма. И няма даже да Ви е лесно да се спасите - те са като хиени.
pitasht
Активен потребител
 
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот pitasht » 15 Дек 2022, 17:31

Малко и ЗУЕС да не сме голословни.
Чл. 23. (1) Управителният съвет (управителят):
1. организира изпълнението на решенията на общото събрание;
Иначе казано не може да си прави ремонти, каквито намери за добре и както реши.
Примерно звъни му съсед и вика ей, тук боята не ми харесва и айде боядисват една стена и плащат всички. После друг звъни и вика: искам ново осветление с датчици. И слагаме такова.
НЕ МОЖЕ!!!!!
Това се решава на ОС.
При неотложен ремонт се правят неотложни ОС или впоследствие разхода се одобрява, ако не е одобрен е неправомерен и като такъв не следва да се вземе от собствениците, остава за сметка на фирмата- управител.
Неодобрен от ОС ремонт е разходване на общи средства без съгласие на собствениците и е вид престъпление, друг въпрос дали ще ви обърнат внимание в полицията.
ЧР.56 ЗУЕС
(Нова - ДВ, бр. 26 от 2016 г.) Когато физическо лице или юридическо лице, на което са възложени правомощия на управителен съвет наруши или не изпълни задълженията, които то има по този закон като управителен съвет (управител)........ или с имуществена санкция от 1000 до 2000 лв. - за юридическо лице.
Дерзайте!
pitasht
Активен потребител
 
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот guest1 » 16 Дек 2022, 08:26

pitasht написа:Малко и ЗУЕС да не сме голословни.
Иначе казано не може да си прави ремонти, каквито намери за добре и както реши.

Това се решава на ОС.
При неотложен ремонт се правят неотложни ОС или впоследствие разхода се одобрява, ако не е одобрен е неправомерен и като такъв не следва да се вземе от собствениците, остава за сметка на фирмата- управител.
Неодобрен от ОС ремонт е разходване на общи средства без съгласие на собствениците и е вид престъпление, друг въпрос дали ще ви обърнат внимание в полицията.!

Хубаво четете и цитирате, ама само гова - което ви харесва. Я коментирайте
Чл. 48. (6) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Всеки собственик може да извърши със собствени средства, материали и/или труд необходим ремонт на общи части на сградата без решение на общото събрание. Разходите за извършване на ремонта, направени от собственик за негова сметка, с решение на общото събрание се възстановяват или се прихващат от дължимите от него вноски по чл. 50 след представяне на документи, удостоверяващи плащанията.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2385
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот pitasht » 16 Дек 2022, 12:34

Разбира се, guest 1
Всеки собственик??? - да разбирам, че смятате че фирмата ВМ за собственик?

И още нещо: защо ги защитавате, грешно качвайки текстове от закона, които не касаят случая? :oops: :oops:

Всъщност наскоро точно това ми се случи с КЗП - направо ги попилях. С един закон работят и него не си знаят, не дай си боже да имаха 100, малее мила.

ЗУЕС не е толкова сложен закон, макар и неперфектен.

Прилага се масово много неправилно включително от професионалните домоуправители. Лъжат хората, и то явно - примерно че за избор на професионален управител е достатъчен падащ кворум от 33% ... хайде, да не задълбаваме.

Питащият ще си прочете и ще си направи сам изводи за всичко, той вече е схванал ситуацията дори и да не може да цитира текст от закона.
pitasht
Активен потребител
 
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот guest1 » 16 Дек 2022, 14:13

pitasht написа:И още нещо: защо ги защитавате, грешно качвайки текстове от закона, които не касаят случая? :oops: :oops:

Никога не защитавам, просто си казах мнението, по отношение неотложните ремонти.

По въпросът на автора
natnikol2 написа:При доброволно допускане в имота ни е отстранена повредата, от представител на техник на ВИК ремонтни дейности изпратено от Вход Мениджър след нашето съгласие за такава намеса, Не бе издадена фактура и касов бон, за извършената ремонтна дейност, при въпроса ми защо, получих отговор, че лицето не е фирма, работи на частно събота и неделя, и ако издава касов бон сумата ще бъде с ДДС.

Няма такова понятие "работи на частно", защото алтернативата е "работи на държавно"!
Има дейност от регистриран търговец и дейност от физическо лице, "като търговец".
Неиздаването на документ за получената сума, навежда към мисли за укриване на доходи. Предполагам, че НАП биха проявили интерес.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2385
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот pitasht » 22 Дек 2022, 12:00

Има "работи на частно": граждански договор, лицето, което получава суми си ги декларира, ако не е- негов проблем.

Не разбрах ВхМ дали са собственик, за неотложните ремонти?
pitasht
Активен потребител
 
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот guest1 » 22 Дек 2022, 15:49

pitasht написа:Има "работи на частно": граждански договор, лицето, което получава суми си ги декларира, ако не е- негов проблем.

Не разбрах ВхМ дали са собственик, за неотложните ремонти?

Ето пак - „уличен жаргон“ и приказки без мислене! Това „на частно“ - включва ли ТД с частна фирма?

По закон има два вида доходи - от трудови правоотношения по КТ и други, от договори по ЗЗД.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2385
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот ivan_lawyer » 23 Дек 2022, 11:06

Без никаква завист или емоция - адвокат съм към Вход мениджър, това е абсолютно анти-фирма, не отговарят на телефони, съдиите ми дават указания за изпълнение, непрекъснато се връщаме към нови указания, както и да е - с две думи са много тромави.

Но - като не им се занимава, да не се занимават, а само колекционират нови абонати, аз ми стана смешно няколко пъти.
ivan_lawyer
Старши потребител
 
Мнения: 5364
Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот pitasht » 30 Дек 2022, 13:00

Да, за жалост набират нови входове и оставят негативи, колкото могат да дръпнат това е. Аз нямам нищо против тях честно, имат визия, но реализация не.

Принципно могат да развият бизнеса си добре, стига да наблегнат повече на човешкия фактор и да плащат - дочува се вече из наше село, че не плащат на чистачите, на ел.техници и т.н.
Ние сме малък град и скоро никой няма да иска да работи за тях и няма да имат избор освен да напуснат още блокове. Вече в града им се носи лоша слава - и определено вината си е тяхна.

Смятат че като си купят програми и ЕС се управляват ей така онлайн.

Guest1 - предпочитам да говоря по селски, по обикновеному, и да не говоря сложно. Клиентите ми трудно разбират дори думата правоотношение. За мен правото е да можеш да обясниш с прости думи сложните неща, ако не можеш - стой си в катедрата по която искаш наука. И не мога да разбера кое толкоз не схвана?

Гражданският договор съществува от време оно, част от изпита по трудово право е да можеш да разграничиш двата вида договор. Той не е забранен и не е длъжно да се извършва от фирма, ако лицето не плати данъците си и осигуровките си - това е негов проблем, не на платеца. Лицата обичайно са самоосигуряващи се такива и ако крият доходи това е техен проблем.

Ти като адвокат примерно кой ти внася данъка и осигуровката? Сам си ги внасяш - клиентите нито ги вълнува, нито те проверяват нито ти искат касов бон и т.н. Айде да слезем на земята.

Ако пък НАП решат, че извършваната дейност е търговска - да си проверяват и доказват. Примерно лице, което като самонаето е електротехник - аз не виждам пречка да имаме граждански договор и да се плаща с ордери.
Дали той ще декларира доход или не - това си е негов проблем.
Обсъждала съм и със счетоводител как да се случи всичко: ЕС няма Булстат и идентификатор и дори и да опитате да внесете данъци или здравни осигуровки -как ще се случи? Имахме проверка по такъв повод и ИТ и НАП също видяха абсурдността на ситуацията и прекратиха проверката. Ако ЕС има сдружение и Булстат - ок, това е друго нещо.

Тук е разликата в моето виждане и това на Вход мениджър.
Аз го виждам така: възниква ремонт, ОС се свиква взема се решение и се избира кой да ремонтира всичко - дори може да е собственик, плаща му се и ок.

Вход М го правят по друг начин: те си наемат хора, които трайно работят за тях и при ремонт пращат човека. В повечето случаи дори търсят работа на хората си, за да не остават без такава - т.е. понякога правят ненужни ремонти или не толкова належащи а забравят за належащите.
Пример: осветлението се чупи и 3 месеца не правят ремонта, в същото време наемат чистач. Чистенете не е с приоритет.
Не свикват ОС и не питат никога - да се прави ли ремонта или не. Нямат право.

Собственик звъни щото нещо не му е ок и те хайде и правят ремонта, ама не питат другите дали и те са съгласни. не се управлява така - повярвайте ми. Да не говорим, че касите в повечето случаи не стигат за нищо и накрая хората дават едни пари изведнъж без да разберат за какво.

Само собствениците могат да решат по какъв ред и кои ремонти да се правят. Примерно те може и да не искат изобщо да им се ремонтира входната врата - да няма кворум, а да искат да се ремонтира асансьора или обратното.
ВМ не могат да извършат нежелани ремонти, пък били те и нужни и съществени. Могат да убедят хората за нуждата, но не и да правят ремонти. За неотложните е малко по-различно, но и там все пак някой трябва да прецени и реши неотложен ли е или не ремонта. При спор - ще видите че доста ремонти не са толкова неотложни колкото на нас ни се струват.

Тук обаче проблемите, които възникват е че не свикват ОС и не одобряват разходите нито предварително нито след ремонта. Отделно може би дублират плащанията - не знам, имам и такива съмнения. Плащат на човека за ремонт на входа и после му върви и заплата или нещо друг към тях, но това са си техни работи.
Като имат 100 блока винаги могат да напишат че са платили на някого да смени 9 крушки, а да не е се е случило: наскоро го гледах в един нов блок - то всичко на всичко има 6 етажа по 1 крушка на етаж, те сменили 9 крушки и то нови, как са ги сменили хихи, объркали са нещо сметките ама айде. Хората да си берат гайлето.

П.п. ако ще се заяждаме - още не разбрах как Вход мениджър са собственици във входа и правят неотложни ремонти, т.е. твоите възвишени трактати нещо се дънят на ниво практика и логика.

Всъщнот В.М наистина използват думите нашия блок, нашите общи събрания - мен ме е смях. Хората явно на моменти се главозамайват. хихи!

И най-вече държат се много арагантно в стил "вие сте тъпи и нищо не знаете", за търговци, държащи на бизнеса и на отношение към клиент е малко смешно. Поне аз се забавлявам като ми звъннат и започнат аз да кажа, аз да обясня, слушам и викам аз може ли да кажа и те пак те да кажат, като навити на пружинка, вече им и затварям, то няма смисъл - не държа да ги слушам, особено наставления от деца на по 20-30 години и то в правната материя. Мина ми времето да слушкам лекции. Нарцисицзма им идва в повече.
pitasht
Активен потребител
 
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18

Re: казус между Входмениджър и собственик на жилище

Мнениеот pitasht » 30 Дек 2022, 13:09

Ето пак - „уличен жаргон“ и приказки без мислене :D :D :D
Мен пък ме дразни префърцунено и витиевато дрънкане без реални практически знания.

предпочитам уличния жаргон, макар че не смятам, че го използвам.
Приказки без мислене: ако прочетете внимателно ще видите че няма!

Винаги мисля по два-три пъти и един ход напред, даже прекалено.
В материята на ЕС научих доста и още много имам за учене - никога не пренебрегвам това!

Хубаво е и служителите на ВМ да го разберат, - че имат какво да учат. Всъщност "помагам им" хихи, основно с жалби! Дори наистина мога да кажа, че имат леко развитие, но не вярвам да е трайно и задълго.

ЧНГ!
pitasht
Активен потребител
 
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18


Назад към Етажна собственост


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта


cron