Здравейте,
Първо държа да Ви уверя, че питам след като съм проверил дали това което ме интересува го има в семейните казуси във форумът Ви.
Та въпросът ми е следният аз съм студент 1-ва година, до колкото знам имам право да продължи издръжката от единият от разведените ми родители до 25 годишна възраст. Само че след като проверих в чл.82, ал. 2 от Семейният Кодекс установих че условието за издръжка до 25 годишна възраст включва само редовното обучение. В случаят аз уча задочно и това ми отнема правото на издръжка. Инересува ме по някакъв начин тази издръжка не може ли да продължи или това, че съм решил да работя и уча освобождава от задължение баща ми от въпросната издръжка?
Благодаря предварително!
Чл. 82, ал. 2 гласи.
Родителите дължат издръжка и на своите навършили пълнолетие деца, ако последните не могат да се издържат от доходите си или от използване на имуществото си, когато учат редовно в средни, полувисши и висши учебни заведения за предвидения срок на обучение, до навършване на 20-годишна възраст при обучение в средно и на 25-годишна възраст при обучение в полувисше или висше учебно заведение.
- Дата и час: 16 Дек 2024, 16:48 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Издръжка за лица (студенти) над 20 годишна възраст?
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.