начало

Съдът: Прокуратурата трябва да продължи разследването срещу Иван Портних за Варненското езеро Съдът: Прокуратурата трябва да продължи разследването срещу Иван Портних за Варненското езеро

Офис в жилището?

Казуси за недвижими имоти


Офис в жилището?

Мнениеот artmen » 15 Окт 2014, 09:21

Здравейте! :)

Наскоро регистрирах ЕООД, на което съм собственик и управител и сега предстои да сключа договор със себе си (като собственик на жилището) за ползването му и като офис на фирмата. Изготвили са ми договор за 5 г., в който се предвижда (4) Наемателят е длъжен да заплаща всички разходи, консумативи ( ток, вода ,телефон,СОТ, интернет, такса-смет към Община ... и други), свързани с ползването на имота.

Доколкото разбирам, договорът е типов и е направен както за случй, в когато апартаментът би се използвал изцяло като офис. Това,че той същевременно е обитаван от собственика не му ли придава някакъв специфичен статут? Вероятно не всички разходи за жилището могат да се плащат от фирмата-немател, например...

Моля имащите практически опит с подобно преплитане на интересите наемодател-наемател да си кажат мнението.

Благодаря предварително за отзивчивостта! :)
artmen
Младши потребител
 
Мнения: 80
Регистриран на: 13 Апр 2008, 17:49

Re: Офис в жилището?

Мнениеот borovinka » 15 Окт 2014, 09:33

Вадиш парите от единия джоб (като съвестен наемател), преместваш ги в другия (като доволен наемодател), издаваш си разписка, че си платил наема за месеца, а консумативите - според както ти е удобно. Ако искаш плащай ги като физическото лице Иван Стоянов, ако искаш "префактурирай" си ги от Иван Стоянов - наемодател на "Находчивост" ЕООД с едноличен собственик на капитала и управител Иван Стоянов.
Разходи за счетоводни цели (ток, вода и т.н. обаче няма да ти се признаят, ако в "офиса" живеят и обитават още лица, несвързани по никакъв начин с "Находчивост" ЕООД - например съпругата на Иван Стоянов, двете му деца и кучето Роко).

В крайна сметка можеш да вземеш да си оправиш и договора за наем, според който да се изброи кои консумативи са за фирмата (СОТ, доставки на офис материали и т.н. и кои за Иван и семейството му).
Veritatem dies aperit
borovinka
Активен потребител
 
Мнения: 1515
Регистриран на: 18 Авг 2011, 14:41
Местоположение: Lawrence, KZ

Re: Офис в жилището?

Мнениеот artmen » 15 Окт 2014, 15:25

Много благодаря, borovinka! :)

Без да съм специалист по тези въпросии и на мен ми се стори прекалено всичко да се поема от "наемателя", при полжение, че се ползва и от семейството на "наемодателя". Всъщност мисля на фирмата да се водят само интернета и моя мобилен (имам още стационарен и друг мобилен на мое име, ползван от съпругата ми). Всичко друго - както досега.

Питам се обаче дали бих могъл да закупя за офиса на името на фирмата един климатик, че сегашния ни нещо взе да сдава багажа...
artmen
Младши потребител
 
Мнения: 80
Регистриран на: 13 Апр 2008, 17:49

Re: Офис в жилището?

Мнениеот vdggbg » 15 Окт 2014, 18:28

Можете, разбира се. Можете също да назначите кучето Роко на половин работен ден - като пазач на офиса, и да осчетоводявате присъщите за тази дейност разходи. :D
Аватар
vdggbg
Активен потребител
 
Мнения: 1056
Регистриран на: 24 Авг 2010, 17:11

Re: Офис в жилището?

Мнениеот artmen » 15 Окт 2014, 18:53

Ха-ха-ха, това за Роко е идея, но като нямам куче!

Впрочем останало е едно плюшено от децата, ама подозирам, че ще ме заподозрат... ;)

Всъщност сега виждам, че питането ми не е коректно. Ясно е, че може да се купи всичко, ако имаш с какво. Въпросът е "Климатикът ще се признае ли за разход?".
artmen
Младши потребител
 
Мнения: 80
Регистриран на: 13 Апр 2008, 17:49

Re: Офис в жилището?

Мнениеот vdggbg » 15 Окт 2014, 19:48

Ако е "необходимо присъщ" - ще се признае. По този въпрос се обърнете към счетоводителите си. На мен навремето ми признаха климатика за разход - без да се интересуват къде точно съм го монтирал... :D
Аватар
vdggbg
Активен потребител
 
Мнения: 1056
Регистриран на: 24 Авг 2010, 17:11

Re: Офис в жилището?

Мнениеот bgarch » 15 Окт 2014, 20:00

Въпрос на счетоводство е, говорете със счетоводителя си. Обикновено се прави един протокол между Вас и Вашата фирма за разпределение на разходите на общия обект в % - жилище и офис, който трябва да бъде достатъчно убедителен за пред данъчните. Това се отнася и за тока, водата, парното и т.н.
Изображение
bgarch
Потребител
 
Мнения: 873
Регистриран на: 03 Окт 2010, 14:53

Re: Офис в жилището?

Мнениеот ivanov_p » 15 Окт 2014, 21:33

Всеки разход изисква приход. Най-правилното счетоводство е това с никакви разходи и приходи колкото да не умреш от глад, иначе прави впечатление.
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 4510
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53

Re: Офис в жилището?

Мнениеот artmen » 17 Окт 2014, 18:47

Благодаря на vdggbg , bgarch и ivanov_p!

Сигурно има някакъв нормативен документ, който определя кои са "необходимо присъщи" разходи. Ще се радвам, ако някой ме насочи.

А споразумение за начинът на разпределение на режийните между двете страни наисина би трябвало да се направи, ако това вече не е залегнало в договора за наем, където всъщност му е мястото, мисля.
artmen
Младши потребител
 
Мнения: 80
Регистриран на: 13 Апр 2008, 17:49

Re: Офис в жилището?

Мнениеот ivanov_p » 17 Окт 2014, 19:23

Аз ти казах като търговец, всеки признат разход е стъпка към обвинение за неплатени данъци. Искаш климатик за да ти прави студено, но данъчния разсъждава трезво, не като теб. Той си казва: "На този му правя проверка и трябва да изкарам нещо. След като си е позволил климатик значи има офис, а в офиса работят хора. Щом има да плаща на хора ще има да плати и на мен". Няма офиси, няма климатици, коли, други екстри, няма разходи! А щом няма разходи, няма и приходи, до това се свежда разумното счетоводство.
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 4510
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53

Re: Офис в жилището?

Мнениеот vdggbg » 18 Окт 2014, 11:25

ivanov_p написа:А щом няма разходи, няма и приходи, до това се свежда разумното счетоводство.

Всъщност, логиката би трябвало да бъде точно обратната - щом няма приходи - не бива да има и разходи. Щото ако има всеки месец разходи, пък няма насреща приходи - значи, криеш оборот, и тъй нататък...
Аватар
vdggbg
Активен потребител
 
Мнения: 1056
Регистриран на: 24 Авг 2010, 17:11


Назад към Имотни казуси


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 62 госта


cron