начало

Разумният подход е КС да отговори дали председател на върховен съд с изтекъл мандат може да бъде избран за изпълняващ функциите Разумният подход е КС да отговори дали председател на върховен съд с изтекъл мандат може да бъде избран за изпълняващ функциите

Лошо отношение!

Дискусии на тема съдебната власт в България


Лошо отношение!

Мнениеот УЖАСЕНА!!!! » 13 Сеп 2005, 14:30

Днес ми се наложи да посетя доловодството на Софийски районен съд и бях ужасена от лошото отношение на деловодителките там. Незнам как вие, юристите, които се сблъсквате всеки ден с тях как се оправяте! Или те се отнасят така само към незнаещите и питащи граждани! Надявам се да не ми се налага повече да имам срещи с тях!!!!!
УЖАСЕНА!!!!
 

Мнениеот Гост » 13 Сеп 2005, 14:41

Не се тревожи! Деловодителките трябва да бъдат лоши - адвокатите много ги нервят с некомпетентността си и глупавите си въпроси!
Гост
 

Мнениеот Деловодителка » 13 Сеп 2005, 14:53

Anonymous написа:Не се тревожи! Деловодителките трябва да бъдат лоши - адвокатите много ги нервят с некомпетентността си и глупавите си въпроси!


Гламавец, а ти къв го раздаваш?
Деловодителка
 

Мнениеот kontrol » 13 Сеп 2005, 16:16

Оплачете се на председателя, Колев, все някой трябва да им напомни как да се държат.
Писмено, разбира се.
kontrol
Активен потребител
 
Мнения: 1109
Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49

Мнениеот изпатил » 14 Сеп 2005, 10:00

да бе да все си мисля, че отношението на деловодителите ще се оправи с едно оплакване. Не знам как е в Районен съд София, но в нашия съд те са сякаш несменяеми и потомствени на тази длъжност и действително смятат, че знаят всичко.
изпатил
 

Мнениеот Гост » 14 Сеп 2005, 10:59

Абе от тая година ги атестират /което е в пряка връзка с увеличението на заплатите им/. Една от точките, по които ги оценяват е отношението към гражданите. И не им прощават шефовете им, да знаете...
Гост
 

Мнениеот адвокат » 14 Сеп 2005, 11:30

Ето защо необходимостта от жалба до Председателя на СРС срещу грубото отношение на съответната служителка е просто наложителна,за да започнат да се оправят нещата малко по малко.Лошото е,че на българина не му се занимава,но иначе се оплаква! И за това именно сме я докарали до това положение!
адвокат
 

Мнениеот Liza » 25 Сеп 2005, 11:34

По чл.20,ал.2 от ЗДС изрично е вменено задьлжението за дьржавният служител за любезно отношение кьм гражданите,които обслужва,а в чл.89,ал.2,т.5 грубото и невьзпитано отношение е вьздигнато в самостоятелна хипотеза на дисциплинарно нарушение.Това,което можете да направите е да се оплачете до по-горестоящиат началник,като законьт казва,че дисциплинарно нарушение извьршва и началник, който не е обьрнал внимание на оплакване на граждани.Законьт урежда основанието за този вид дисциплинарно нарушение,но не урежда пьлно механизма,по който може да се тьрси и получи ефикасна защита срещу своеволното, безотговорно и ужасно грубо отношение на служителите, което не е изключение , а за сьжаление правило и го има навсякьде, защото всеки е поставен човек на някого.За да се наложи дисц. наказание,наказващият орган взема предвид становище на дисциплинарен сьвет,който взема решение с мнозинство от две трети,а самото решение сьдьржа становище относно наличието на основание за отговорност,вида и размера на евентуално извьршеното нарушение.Не сьм чула до сега да се е задействала тази тежка процедура по такова оплакване, а не мисля и че това би станало.Аз самата направих преди време такова оплакване,вьв врьзка с направо нечовешкото отношение на една служителка от НОЙ, но всичко остана без резултат.Все пак не мисля,че ние обикновените граждани трябва да се примиряваме с това и мисля,че колкото повече такива оплаквания има, толкова повече,ще се помисли за вземането на по-ефикасни мерки срещу това. Защо ако аз работя в частна фирма и някой е недоволен от мен и направи дори устно оплакване до шефа ми,това би ми излязло през носа, а дьржавните служители понеже са хора на този или онзи да се чувстват и да бьдат недосегаеми?!
Liza
 

Мнениеот Патило » 25 Сеп 2005, 16:17

Колкото и задължения да са вменени на един човек, от колкото и да е нормативни акта и колкото и състава на нарушение да се осъществяват чрез определено поведение, докато има шуробаджанащина в съответните институции и непукизъм от страна на отговорните фактори ще има и такова отношение. Поради това моят съвет към всички, които са се сблъскали с такова НЕЩО е да чрез поведението си да припомнят на съответните субекти поговорките: "На каквото си постелеш на това ще легнеш", "Каквото повикало такова се обадило", "Да би мирно седяло не би чудо видяло", "На зла круша зъл прът" и други подобни. А ако решат да покажат простотията си докрай то много по-лесно ще е да им бъде наложено някакво наказание. Това е единствения начин да се въздейства на този "човек", независимо от настроението на неговия началник и роднинските връзки помежду им! А на тези, които са на противоположната позиция ще кажа: Може би не сте патили достатъчно.
Патило
 

Мнениеот Гост » 25 Сеп 2005, 17:07

Не всички деловодителки са такива, но действително ги има във всеки съд, и едва ли ги дразнят само адвокатите - тях просто всичко и всички ги дразнят и никаква атестация не ги "стряска".
Гост
 

Мнениеот Разбиращ » 25 Сеп 2005, 17:23

Такива деловодителки наистина има във всеки съд. Те не са кошмар само за адвокатите. Те са кошмар и за самите съдии. Губят се призовки, книжа се подшиват към други дела, не се докладват спешни молби и пр. И когато я мързи да търси делото твърди, че е на доклад при съдията.
Разбиращ
 

Въпрос на организация

Мнениеот Гост » 25 Сеп 2005, 17:39

Разбиращ написа:Такива деловодителки наистина има във всеки съд. Те не са кошмар само за адвокатите. Те са кошмар и за самите съдии. Губят се призовки, книжа се подшиват към други дела, не се докладват спешни молби и пр. И когато я мързи да търси делото твърди, че е на доклад при съдията.

Ама това е малко несериозно. Не, че не е така.Все пак работа на всеки ръководител на съотв.звено е да организира работата в него.Критиката едва ли може да се отправи само към служителите. Нали е стара приказката откъде се вмирисва рибата...
Гост
 

Re: Въпрос на организация

Мнениеот Разбиращ » 25 Сеп 2005, 17:48

[/quote]
Ама това е малко несериозно. Не, че не е така.Все пак работа на всеки ръководител на съотв.звено е да организира работата в него.Критиката едва ли може да се отправи само към служителите. Нали е стара приказката откъде се вмирисва рибата...[/quote]

Да. Тъпо е, ама е така. Идва районен съдия на 25-26 години. Срещу него деловодителка, която е там от 10-15-20 години и го гледа отвисоко. Изразява се за него като за "Мойто съдийче" и цитина на кои апелативни и върховни съдии е била деловодителка и как те са си разбирали от работата а "то" - не. Административният ръководител на съда витае обикновено в разредените сфери на висшата политика и не се занимава с простотии. А съдийчето го е страх да си каже, че не може да се оправи с една деловодителка, щото ще му падне реномето. Пък го има и социалният елемент, ако стане причина да я уволнят - къде ще иде гладна и жадна. Ще му тежи на съвестта.
И те - лошите деловодителки са вечни. Повярвайте ми.
Разбиращ
 

Мнениеот Нана » 27 Сеп 2005, 10:38

Атестацията не ги стряска служителите, защото те се атестират един друг. После всеки се запознава с това, каква атестация са му дали другите. Как ще напишат нещо един срещу друг, след като след атестацията трябва пак да работят заедно?????????!
Нана
 

Мнениеот Гост » 28 Сеп 2005, 18:37

ПРАВИЛНИК ЗА СЪДЕБНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ В РАЙОННИТЕ, ОКРЪЖНИТЕ, ВОЕННИТЕ И АПЕЛАТИВНИТЕ СЪДИЛИЩА
Раздел IV.
Атестиране, рангове и повишаване в длъжност

Чл. 181. Атестирането се извършва от съдебния администратор. Той може да възложи на завеждащите служби в специализираната администрация атестирането на непосредствено подчинените им съдебни служители.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Чл. 184. (1) Показателите, по които се оценяват съдебните служители, са:
1. срочно и качествено изпълнение на служебните задължения - до 5 точки;
2. спазване на правилата за професионална етика - до 4 точки;
3. поведение при работа с граждани - до 4 точки;
4. способност за самостоятелна работа - до 4 точки;
5. организационни и управленски умения - до 3 точки;
6. степен на подготвеност и способност за работа с нормативни актове - до 3 точки;
7. възможности за комуникация - до 3 точки;
8. умения за работа в екип - до 3 точки;
9. инициативност, поемане на извънредна работа, проява на творчество в работата - до 3 точки;
10. оценка на прекия ръководител - до 3 точки.
(2) При атестирането се вземат пред вид и получените сигнали, жалби и предложения.
(3) Показателите и методиката за оценка се записват във формуляра на атестирания служител.
Гост
 

Мнениеот какаВиДа » 28 Сеп 2005, 20:12

Знаете ли, наистина не всички деловодителки са лоши... Аз, например, имам една приятелка - деловодител в РС, много е готина. Усмихва ми се, върши бързо и точно работата си - нали е приятелче.
Но има и такива едни, изкопаеми, които са заприличали на сенки на съдебните канцеларии, да има чалъм - съвкали са те и са те изплюли за секунда. Направо да ти се отще.
Работата с оплакванията работи по един много интересен начин - поне при мен стана така: оплаках се, че не ми дадоха делото до последния момент в срока за обжалване - да се запозная с решението поне, защото в призовката, естествено бяха вписали само "Решено." Страхотна информация, нали?! И какво - от обясненията на деловодителката и събраните данни не стана ясно дали изобщо аз някога съм ходила в този съд и дали изобщо имам нещо общо с делото. Слава Богу, че го печелех. Сега в тази стая гледам да не влизам - да са живи колегите от кантората.
какаВиДа
 


Назад към Съдебна власт


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


cron