навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Тестдрайв: Новият Honda HR-V впечатлява със супермодерни технологии и комфорт

2022-03-30 0

Тестдрайв: Новият Honda HR-V впечатлява със супермодерни технологии и комфорт

                                  Автор: Слави Славчев

 Още преди повече от 20 години група инженери на Honda решили да покажат визията си за практичен автомобил за млади хора, чиято основна цел била да доставя радост. За наша радост така се роди моделът HR-V, който на практика разкри нов пазарен сегмент. Най-вероятно и вие сте обръщали поглед след уникалното като дизайн първо поколение, което още се среща по улиците.


Но 23 години са много време и ето че е ред на третото поколение HR-V да очарова феновете на практичните и красиви компактни SUV модели. Противно на очакването, че според японските традиции промяната е еволюция, а не революция, новият HR-V има кардинално различен външен облик, който има изключително актуално излъчване с изправената си предна решетка и тънки светлини отпред и отзад. Формата също е станала по-спортна – малко по-ниска и скосена отзад, но не за сметка на пътния просвет, който даже леко е увеличен. Няма спорни дизайнерски решения и спокойно може да се каже, че компактният SUV излъчва престиж и заявява още с външността си колко е технологичен. 

Honda


За щастие традициите напълно са спазени по отношение на удобствата в интериора и някои уникални инженерни решения на марката. Задните магически седалки могат да  се повдигат и сгъват, при което равния под достига дължина до 190 см. Ако решите, можете да поберете отзад дори два пълноразмерни велосипеда с демонтирани предни колела – дотолкова е гъвкав HR-V.


Комфорт на фокус


Honda


С отварянето на вратата на новия модел веднага става ясно, че се намираме в 2022-ра година. Дизайнът на арматурното табло и контролните уреди, удобните седалки и добре подбраните материали създават непосредствен уют. Още по-важното е, че ергономията е на високо ниво – прегледният приборен панел и големият екран на инфотеймът системата с бързи реакции и оптимизирани менюта се справят отлично със задачата да информират водача за всичко и същевременно да му осигуряват бързо контрол с минимум разсейване. Личното ми впечатление е, че актуалният интерфейс в автомобилите на Honda е един от най-добрите на пазара, защото е много информативен и същевременно интуитивен.



Honda


Седалките отпред и отзад са удобни и не уморяват и при по-дълго пътуване. Мястото за краката е в изобилие, а HR-V е достатъчно широк, така че всеки да се чувства чудесно вътре. За щастие, новата линия на покрива не е изяла твърде много от мястото за главите отзад и дори пътници с ръст около 190 см се чувстват съвсем ОК там.

Специално внимание в модела е обърнато на обзора. Още при сядането на шофьорското място ми направи впечатление, че видимостта е отлична – А-колоните не са твърде дебели и не се намират точно там, където винаги пресичат пешеходците; огледалата са изтеглени малко назад, за да отворят още видимост към тази невралгична зона. Това е глътка свеж въздух на фона на все по-компромисната видимост през последните години, породена от стремежа за постигане на максимална защита на пътниците.

Honda


Комфортът не засяга само удобствата в салона, обаче. Една от най-приятните изненади е чудесната возия – не само по гладки пътища, но и при неравности (нали така е прието да наричаме дупките по българските пътища), както и при напречни и надлъжни вълни. Няма шумове, друсане или неприятни удари. Окачването на HR-V е стегнато и с професионализъм укротява купето дори при големи колебания, като същевременно не бърза да съобщи на пътниците за тези предизвикателства на настилката. Поведението в завои също е отлично, благодарение на прецизното управление, което също не си позволява да предава вибрации към ръцете на водача. Автомобилът почти не се накланя и така обуславя по-спортно шофиране, което носи удоволствие.

От Honda са мислили всеобхватно за подобренията и са реализирани редица нови "екстри", които да глезят пътниците. Може би най-впечатляващата от тях е наличието на алтернативен режим на обдухване на купето - нагоре и към прозорците, който от една страна не създава риск за пътниците от директен поток с екстремна температура, а от друга подобрява ефективността като изолира вътрешността на прозорците от студа или топлината отвън.

Honda


Тук добавяме и малки, но приятни хрумки като сензорното управление на светлините над задните места и удължаващият се сенник, който да ви предпази от директна слънчева светлина при всякакви условия – истински примерни за японския стил в дизайна и практичността.

Супермодерно задвижване

Няма как да не сте очаквали иновациите на Honda да не са именно под предния капак. Хибридната система e:HEV е с два електромотора и 1,5-литров двигател с вътрешно горене, работещ по цикъла на Аткинсън. Тя е сериозно подобрена от задвижването, което вече видяхме в Jazz – увеличен с 25% е капацитетът на батерията, блокът за управление на захранването е преместен в моторния отсек, а силовата електроника вече се охлажда с течност от независима система.

Honda


Интелигентното управление на задвижването разполага с няколко режима, за които водачът може да се ориентира най-вече по звука от двигателя с вътрешно горене и индикациите на таблото. Те се превключват неусетно, за да се намери най-икономичния начин на задвижване за дадените условия. Така HR-V се движи през над 90% от времето на ток при скорост до 40 км/ч и над 50% при скорости между 40 и 80 км/ч. Ясно е, че това се отразява изключително позитивно на икономията и в теста средният разход започваше с цифрата 5 или 6, дори при по-динамично каране. 

В новото поколение HR-V максималната мощност се постига при използване на електродвигателите и тя достига 131 к.с., а въртящият момент е 253 Nm. Може да не звучи много, но реално те са напълно достатъчно за нормалното придвижване и изпреварване. При кикдаун HR-V активира всички си източници на мощност и веднага ще чуете как двигателят развива високи обороти – романтичен спомен за легендарните мотори на марката. Предвид, че автомобилът тежи малко под 1,4 тона, времето за достигане на 100 км/ч от 10,6 секунди е напълно адекватно, а максималната скорост от 170 км/ч ще ви позволи и съвсем нормално движение по магистрали.

Все пак акцентът при HR-V, както и при предишните поколения, е да бъде икономичен. Спортното усещане идва най-вече от чудесното управление и пътно поведение, но моделът в никакъв случай не е муден и се усеща доста по-динамичен от автомобили с подобна мощност, но задвижвани само от атмосферен бензинов двигател.

Сигурност от бъдещето

Макар да не е флагман в гамата на Honda , HR-V блести по отношение на активните асистенти за сигурност. Някои от тях са опционални, но въпреки това пакетът Honda Sensing е наистина впечатляващ. Новата широкоъгълна камера и сензорите в предната и задната броня могат да ви спестят сериозни главоболия, защото разпознават пешеходци през нощта, велосипедисти, мотористи и обекти, приближаващи отзад. Те няма да ви позволят случайно да се чукнете в някоя близка стена и ще направят всичко възможно да ви асистират при бързи маневри за избягване на препятствие на магистралата или риск от напускане на пътното платно – дори да липсва маркировка. Изключително ме впечатли активното действие на волана при загуба на сцепление. Той се „втвърдява“ при свръхзавиване или недозавиване в посоката, в която не е добра идея да го въртите, когато се опитвате да излезете от ситуацията. Същото действие се прилага и при загуба на сцепление на някое от колелата, така че максимално бързо да се върнете към безопасния участък.

HR-V


В заключение мога откровено да кажа, че новият HR-V очарова и изненадва много приятно. Запазвайки добродетелите на своите предшественици, новото издание е много по-атрактивно, модерно, комфортно и не на последно място сигурно. Ако цените японската практичност и подреденост, обичате най-модерните екстри и искате всестранен талант с нисък разход на гориво, едва ли ще намерите по-добра комбинация от качества в сегмента. Още по-ценното е, че HR-V не е просто средство за придвижване, а истинска емоция с характер и несъмнено ще намери място в сърцето на собственика.

за 53%  против 47%  962 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума