навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Тест драйв: Моят уикенд с новия VW Passat (и защо бях изненадан)

2020-02-14 0

Тест драйв: Моят уикенд с новия VW Passat (и защо бях изненадан)
Автор: Виктор Джамбов

Всеки, който шофира, има своите любими моменти от пътуването. Моят започва там, където магистралата свършва и се влива в по-малките междуградски пътища. Когато тръгнахме от София с новия тестови Volkswagen Passat, нямах търпение за този момент. 

Той настъпи след малко повече от два часа. Магистралата свърши и достигнахме втория етап от пътуването - автомобилен път, който лъкатуши между малките селца на Северозападна България. Онези, през които всеки от нас преминава и почти всеки път си представя какво ли е да живееш в някое от тях. Животът в тях много често изглежда застинал, докато не се вгледаш. Тогава започваш да виждаш хората в дворовете на къщите или на пейките пред тях, малки групички на площада, деца, които тичат по тротоара с цялото безгрижие, което е типично за този период от живота ни. 

Именно затова обичам да пътувам. 

Тези моменти, в които за няколко минути нахлуваш в един нов свят, само за да ускориш отново до 90 км/ч, след като видиш табелата със зачеркнато име. Красотата на тези няколко минути са всичките истории и въпроси, които изникват в съзнанието ти. 

Сигурен съм, че всеки е усещал тези малки моменти, които носят интересни, макар и понякога конфликтни чувства. Но никога безразличие. 

Подобен коктейл от мисли бушуваше в главата ми, когато започнах да ускорявам след споменатата табела. Новият Volkswagen Passat - фейслифт на модела от 2015 година (B8), нямаше проблеми с моето желание и много пъргаво и послушно се вкопчи в асфалта, за да достигне позволената максимална скорост.

Това беше перфектният уикенд да тествам автомобила. В петъчния ден вече бях отметнал близо 100 км в градска среда, включително и посещение на Телевизионната кула на Копитото за няколко снимки на черния Passat (отива му, а контрастът със снега беше чудесен), а в събота вече прекосявах България. Крайната цел беше малко градче и отмятане на няколко важни задачи, сред които много сериозно пазаруване (подлагане на багажника на тест), возене на повече от един човек (има ли достатъчно място в купето) и близо три часа път в едната, а на следващия ден още толкова - в обратната посока (как се справя автомобила на път и комфортен ли е за шофьора и пасажерите).

Наистина перфектен уикенд.

Това не е SUV

Споменах коктейл от мисли, като част от съставките беше приятното чувство, че този път няма да съм зад волана на представител на най-популярния клас автомобил днес - SUV. Не ме разбирайте погрешно, има защо този тип коли да са все по-често срещани на пътя, но беше започнало да ми липсва усещането да съм зад волана на голям и удобен седан (сегмент D). А в новия Passat тази позиция е безкрайно удобна.

Като най-популярният представител на този сегмент, а и модел с впечатляваща история, всичко в интериора на новия Passat е точно там, където трябва да е. Смесицата между традиция и технологии е изготвена по начин, по който нито едно от двете не се натрапва. Всяка точна на взаимодействие между водача и автомобила е бързо и интуитивно - независимо дали става въпрос за инфотейнмънт системата, нужда от информация, климатична система и самото управление. 

Новият Volkswagen Passat се предлага в три нива на оборудване - Passat, Business и Elegance, като последните две могат да се наградят с оборудване R-Line. Тестовият автомобил беше комбинация от Elegance и R-Line (цената е малко под 80 000 лева). Резултатът от това е и новият волан, който е истински удобен, с добре разположени бутони с отлично усещане при натискането им. От тях може да се контролира музиката, да се активира режима за гласови команди (при свързан телефон - гласовия асистент), изгледа на дигиталния панел с инструменти за водача (DIgital Cockpit) и настройка на автоматичния круиз контрол. Разбира се, последната функционалност е изключително удобна за дълъг път, особено когато е във варианта, с който разполага новия Passat - системата не само поддържа скоростта, но следи и тази на автомобила отпред, за да се напасне спрямо нея. Това означава, че може самостоятелно да намали под подадената скорост и след това да се върне към нея. 

Докато съм на системите за сигурност, моделът, който тествах, разполагаше още с разпознаване на пътните знаци, асистент за лентите (автоматично прави корекция), асистент в задръстванията и такъв при потегляне от наклон. Тези технологии не са нови, но винаги се радвам, когато автомобилите разполагат с тях, тъй като могат да предпазят от инциденти на пътя, освен че правят шофирането по-приятно. Частичното асистиране работи до 210 км/ч. Добрата новина е, че настройката на всички помощни системи става от много интуитивно меню, което ясно изобразява всяка една от тях.

Екраните и удобството

Както споменах по-горе, аналоговите инструменти за водача са останали в миналото и сега цялата нужна информация идва от техните дигитални наследници. 11.7-инчовият екран може да бъде силно персонализиран - от класически изглед (оборотомер, скоростомер и информация между тях), през карта, която заема почти цялата площ, информация за разход, изминат път, състояние на автомобила, мултимедия, знаци и т.н. Беше ми необходимо време, докато осъзная, че част от настройките са скрити зад продължително натискане на бутона View, но после открих, че промени могат да се правят и от основния екран и център на третото поколение на инфотейнмънт платформата MIB3 - 9.2-инчовият сензорен екран в центъра на арматурното табло. 

Тук също ми допадна персонализацията. На началния екран се изваждат модули (кутийки), които са едновременно преки пътища, но и дават бърза информация. Например разход на гориво и оставащ пробег, музика, навигация, състояние на автомобила. Можете да ги размествате и да ги променяте. Екранът реагира чудесно на докосване, но в някои ситуации му трябва една идея повече време, за да отвори дадено меню. Оборудван е със сензор за близост, така че когато посегнете към него, изважда повече информация. Има и сензор за управление чрез жестове (помахване променя песни или сменя екран), но не го намирам за удобно. Вляво от екрана са преките пътища за начален екран, меню, изключване и контрол на музиката. Те са сензорни и това е тенденция, която ще трябва да приемем. Нямат усещането, което физическите бутони, но това е основно проблем за управлението на звука, което става и от волана. Системата поддържа Android Auto и Apple CarPlay и са налични 3 порта USB Type-C. Е, не бях готов точно за такъв скок в технологиите, тъй като нямах такъв кабел в себе си.

Наличен е и модул за онлайн свързаност, така че ако прецените, че това е нещо полезно, може да се възползвате от тази услуга.

Веднага под екрана е системата за климатичния контрол, която запазва аналоговия начин на управление. Една от промените в интериора е отпадането на класическия часовник над екрана. Сега на негово място е бутонът за аварийните светлини и осветен надпис Passat. Кое е по-приятно за окото - всеки може да прецени, но имаше нещо симпатично в часовник, който намига към историята.

Цялостно интериорът не е претърпял драстична промяна, но остава много удобен. През арматурното табло преминават почти непрекъсната линии, които обединяват елементите, а използваните материали са с високо качество. Това не означава, че изцяло липсва твърда пластмаса и ще я забележите на няколко места, най-вече по долните части на вратите.

Седалките са изключително удобни (без да използвам тази дума леко), а интериорът е просторен и след дългия път се чувствах добре. Мястото отзад също е предостатъчно - тествано от мен и моя ръст от 183 см. 

А как е на пътя?

Стигнахме и до един от ключовите въпроси. Когато стигнахме крайната цел, новия Passat вече беше разкрил своите заложби. Тестовият автомобил разчиташе на 2-литров TSI двигател с 190 к.с. и 320 Nm в комбинация със 7-степенна автоматична скоростна кутия (DSG). От VW предлагат богат избор тук - осем варианта на задвижване, включително и хибридна plug-in версия. 

Какви са впечатленията ми? Ако мога да опиша шофирането на новия Passat с няколко думи, те биха били много лек контрол, атлетично поведение (като за такъв седан), добра изолация от външния шум, плавно сменяне на предавките и цялостно усещане за комфорт. Скоростната кутия се грижи почти да не се усеща кога сменя предавката, а воланът е една идея по-лек, отколкото харесвам, но въпреки това няма празен ход и завиването е директно.

Всичко под капака работи за това приятно изживяване на пътя. Както казах, скоростната кутия е плавна, но се усеща забавяне при връщане на предавката, когато искате много бързо да набере скорост. Интересно е, че първата предавка е по-агресивна и на светофара може дори да превъртите гуми. Интересен резонанс спрямо останалото поведение.

Дали колата е спортна? Не бих казал, но е налична конфигурация с адаптивно окачване, която предлага различни режими и може би там по-спортното усещане е възможно. Не мисля обаче, че това е целта на този автомобил. Приятното, стегнато пътуване е това, в което е добър и тези от вас, които търсят именно това усещане, ще останат доволни.

Аз пък останах доволен от разхода. След изминати около 600 км и среден разход (30% градско, 70% извънградско шофиране) от 6.9 литра, системата показа, че мога да измина още 410 км. Много добър показател за ефикасността на работата на двигателя и придружаващите го системи.

А какво се случва отвън?

Подобно на интериора, фейслифтът не носи огромни разлики и по външния облик на автомобила. Новият модел обаче има малко по-агресивна визия, което ми допадна. Тя не нарушава класическото усещане, а само го подчертава. Горната решетка е малко по-голяма и връзката ѝ с фаровете е по-силно подчертана. Фаровете пък са LED, като в това оборудване са матрични и автоматично могат да се адаптират спрямо ситуацията. Сигнализиращите светлини вече са динамични. Хром елементите допълнително подчертават визията, като продължават и отстрани, както и около прозорците. 

Отзад най-интересни са новите LED светлини, които също са динамични, а при стартиране на автомобила различните елементи от тях светват поетапно. 

Макар и с малки промени, новият дизайн ми допада повече заради допълнителната изразителност. 

Разбира се, това не беше фокусът, когато събрахме някои от възрастните роднини от село, за да отидем на пазар в близкия по-голям град. Фокусът падна най-вече върху мястото в багажника. То е 586 литра, което е отлично постижение за този сегмент. Връхната точка за компанията беше хитроумното решение за закачане на пликове.

Краят на един тест

В деня, в който трябваше да върна автомобила, излязох по-рано, за да покарам още малко. Исках да затвърдя или да се усъмня във впечатленията си. Истината е, че се затвърдиха. Да, новият VW Passat е далеч от голям или дори среден скок спрямо предишното поколение, но носи някои приятни и интересни промени. Автомобилът обаче остава отличен избор за семейна или бизнес кола, заради просторния интериор, големия багажник и много комфортната возия. В тази кола всичко е там, където трябва да бъде. И да, може да не предоставя спортни емоции и по-високата позиция на SUV, но всъщност трябва ли да го прави?

По-долу може да се насладите и на видео, което показва в акцентите в новия Volkswagen Passat.

за 48%  против 52%  1926 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 


Виж всички Публикувай още

rss
Посети форума