Уважаеми братя и сестри Българи. Не знаем дали тук е правилното място да поставим нашата тема, защото сме нови в тази платформа, но ще сме ви благодарни ако ни помогнете! Аз и моят бизнес партньор притежаваме сервиз за електроника в град Пазарджик. Чрез бизнеса ни намерихме сигурни източници(обикновени хора, физически лица), от които да закупуваме неработещи телефони. И искаме тези телефони да ги разглобяваме и частите им да ги продаваме в наш онлайн магазин за части за мобилни телефони, който все още го разработваме. С по 2 години гаранция за всяка една част. Обаче най-важните въпроси, който ни изскочиха са:
-Как да узаконим тези части? И как да докажем произхода им пред съответните органи, когато ни дойдат на проверка? И попитат откъде ги имате вие тези части? Къде са ви документите за тях?
Един наш колега, който се занимава с подобна дейност ни предостави неговият метод, по който той узаконява закупените от него втора употреба устройства и неработещи устройства. Той ни каза, че когато искаме да закупим от някой човек например един неработещ телефон Samsung A10, то трябва да му съставим съответните документи, в които да му попълним личните данни:
1. Договор за покупко-продажба, в който да опишем:
- Цената, броя, марката, модела и IMEI на телефона.
2. Декларация – Съгласие за обработване на лични данни съгласно Регламент(ЕС) 2016/779.
3. Приемо-предавателен протокол, в който да опишем:
- Цената, броя, марката, модела и IMEI на телефона.
4. Разходен касов ордер(това е документ, който се използва за документиране изплащането на парични средства от каса на предприятие). Тоест да извадим служебно извадени пари от касата ни, с които да платим на продавача и този касов бон от служебно извадените да го прикрепим към разходния касов ордер, в който сме попълнили данните на продавача на Samsung A10-ката.
И нашият познат ни каза, че тези четири документа е задължително да са с един и същ номер и на всеки от тях да сложим фирменият си печат.
След като вече сме си закупили този Samsung A10 и отиваме на фаза разглобяване и демонтиране на частите, които могат да се продадат от него, то първо е трябвало да се опишат в така нареченият ‘’Рецептурник’’. Например сме изкарали от него 5 части, които може да продадем. Слушалка, блок захранване, вибрация, Главен лентов кабел и задна камера. Тези пет части е трябвало да се опишат в рецептурника, че са извадени от този Samsung A10 със същият IMEI на телефона, който е описан в приемо-предавателния протокол и договора за покупко-продажбата, които сме съставили при покупката. Да поставим всяка част в плик с идентификационен номер, с който да докажем произхода, и че тази част е от този Samsung A10, който сме закупили и описали в документите за покупко-продажбата.
Да поясним, че не искаме да се регистрираме като пункт, който изкупува излязло от употреба електрическо и електронно оборудване (ИУЕЕО). Защото не искаме да ставаме сметище. Искаме да изкупуваме само неработещи телефони и нищо друго.
Ще сме ви безкрайно благодарни ако ни информирате дали сме в правилна посока с този пакет от документи за покупко-продажба и рецептурника. Дали това е най-правилният вариант за узаконяване на частите и дали има още нещо, което трябва да се направи? Защото други хора, които се занимават с подобен бизнес не познаваме и няма откъде да извлечем достоверна информация по темата, а не ни се рискува на сляпо, че грешките могат да бъдат фатални и съответните органи при проверка могат да ни фалират с огромни актове, за които нямаме финансовата възможност да платим, защото притежаваме малък прохождащ бизнес, който тепърва развиваме в България.
И ако сме в правилната посока да попитаме след като извършим всичките тези процедури и тръгнем към продажбата на частите, то етикетите с който трябва да опишем частите, какво трябва да пише на тях?
Например:
1. Име и вид на дадената част( Задна Камера за Samsung A10)
2. Името на фирмата ни.
3. На произход да пише Рециклирана-подновена част.
Също да има и втори стикер, който да бъде гаранционен стикер.
Също ще пуснем и стокова разписка, гаранционна карта с 2 години гаранция от датата на покупката и фактура по желание с касов бон от касов апарат, който ни е само за онлайн поръчките. Защото не сме готови още за Супто.
Според вас това правилният начин ли е за узаконяване на частите? Предварително ви благодарим за оказаното съдействие и ви пожелаваме да сте много здрави вие и семействата си, за да си сбъднете мечтите и плановете на живота си!
- Дата и час: 18 Дек 2024, 08:36 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Как да узаконим новият си бизнес?
|
|
9 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Как да узаконим новият си бизнес?
извинявайте, ама Вие в колко раздела на този форум ще "плющите" една и съща тема???
Голям кеф е да млъкнеш, след като установиш, че не можеш да убедиш неубеждаемите.
- ykovachev
- Активен потребител
- Мнения: 2069
- Регистриран на: 27 Сеп 2005, 12:27
Re: Как да узаконим новият си бизнес?
Уважаеми ykovachev, не се хабете, та това тяхното си жив спам! Някакъв жалък опит за уж скрита реклама…!?! Има множество анекдоти за габровци, но ето, че и пазарджиклии са „тарикати”. Сигурен съм, че техният счетоводител много добре знае, как се осчетоводяват такъв ви части, но все пак рекламата си е реклама …
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1290
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Как да узаконим новият си бизнес?
Здравейте,
За каква реклама става на въпрос? Ние търсим законен вариант как да започнем този бизнес.
Реклама на сервиза ни за електроника ли? Да сме поставили адрес, контакт в темата? Това че е спам от наша страна е спам, спор няма. Но сме упоменали, още в началото на темата:
-,, Не знаем дали тук е правилното място да поставим нашата тема, защото сме нови в тази платформа, но ще сме ви благодарни ако ни помогнете! ‘’
- Ние сме млади хора, които се прибрахме отново в България и започнахме бизнеса си от нулата. Останахме да се борим тук в родината си! Цял живот гледаме как ние българите се самоизяждаме едни други. Спасението ни не е поотделно както караме вече над 30 години и ние обикновените хора затъваме все повече и повече , а е всеобщо.
Да сме по-добри хора един към друг! Кой с каквото може да помогне на другият. Защо вечно трябва да сме на контра един с друг? Ще стават по-тежки времена вече и ако ние не си помагаме, то няма кой друг да ни помогне…
За каква реклама става на въпрос? Ние търсим законен вариант как да започнем този бизнес.
Реклама на сервиза ни за електроника ли? Да сме поставили адрес, контакт в темата? Това че е спам от наша страна е спам, спор няма. Но сме упоменали, още в началото на темата:
-,, Не знаем дали тук е правилното място да поставим нашата тема, защото сме нови в тази платформа, но ще сме ви благодарни ако ни помогнете! ‘’
- Ние сме млади хора, които се прибрахме отново в България и започнахме бизнеса си от нулата. Останахме да се борим тук в родината си! Цял живот гледаме как ние българите се самоизяждаме едни други. Спасението ни не е поотделно както караме вече над 30 години и ние обикновените хора затъваме все повече и повече , а е всеобщо.
Да сме по-добри хора един към друг! Кой с каквото може да помогне на другият. Защо вечно трябва да сме на контра един с друг? Ще стават по-тежки времена вече и ако ние не си помагаме, то няма кой друг да ни помогне…
- cyberworld
- Нов потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 03 Фев 2021, 19:00
Re: Как да узаконим новият си бизнес?
За каква реклама става на въпрос?
- tipstricks123
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 24 Авг 2021, 06:37
Re: Как да узаконим новият си бизнес?
Никой не е отговорил по същество. Аз в тази ситуация бих подходил много просто, след като е готов сайта една година бих продавал без никакви документи, ако натрупам много оборот през куриери в краен случай ще подам една декларация за доход на физическо лице с 15%те процента данък и на следващата година ще отида при счетоводител да се консултирам кой би бил най-евтиния вариант да узаконя бизнеса си като му кажа какви са оборота, печалбата и т.н.
- atom22
- Потребител
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47
Re: Как да узаконим новият си бизнес?
atom22 написа:Никой не е отговорил по същество.
Щото пък Вашия отговор ... е „по същество“?
Не е проблема осчетоводяването. Има доказуеми и недоказуеми движения на стоки, пари, документи и прочие.
Проблема на автора е, че макар всеки апарат да има идентификатор (IMEI - Международна идентификация на мобилно оборудване - след разглобяването, частите нямат такава идентифицируемост!
Ще дойде някой любопитен проверяваш и ще пита:
„Ама защо от този апарат са „излезли“ две камери, а от другия - четири?“
или
„Как ще докажете, че не сте изхвърлили закупения апарат, а разглобявате откраднат такъв?“
Значи - трябва пълно документиране на дейността, за да има отчетност и проследимост. И пак не е гаранция, че всичко е наред.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Как да узаконим новият си бизнес?
В този случай просто трябва да се довери. Иначе ако се съмняваме във всяко нещо и трябва да доказваме това би означавало край на икономическо-правните взаимоотношения, които сме изградили като общество досега. В толкова много бизнеси се работи по този начин, автоморги, продажба на стари стоки, дрехи, храни(може да имаш документ за 1 тон картофи но как да съм сигурен че точно този тон който виждам е купен с този документ, а не е продаден, а този тук откраднат) и т.н.
- atom22
- Потребител
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47
Re: Как да узаконим новият си бизнес?
atom22 написа:В този случай просто трябва да се довери. Иначе ако се съмняваме във всяко нещо и трябва да доказваме това би означавало край на икономическо-правните взаимоотношения, които сме изградили като общество досега. В толкова много бизнеси се работи по този начин, автоморги, продажба на стари стоки, дрехи, храни(може да имаш документ за 1 тон картофи но как да съм сигурен че точно този тон който виждам е купен с този документ, а не е продаден, а този тук откраднат) и т.н.
Виждал съм и по-стряскащи, влезли в сила съдебни решения. Не разсъждения!
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
9 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Виртуално деловодство
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта